Przedoperacyjna diagnoza łagodnych guzowatych tarczycy z nieokreśloną cytologią AD 8

Zauważyliśmy tendencję do wyników fałszywie ujemnych w mniejszych guzkach, przy użyciu zarówno pomiarów ultrasonograficznych (1,3 cm vs. 2,2 cm, P = 0,14), jak i pomiarów histopatologicznych (1,2 cm vs. 1,8 cm, P = 0,06). W sumie wyniki te sugerują, że niewystarczające pobieranie próbek guza, a nie błąd klasyfikatora, może być odpowiedzialne za wyniki fałszywie ujemne w tym badaniu. Dyskusja
Badanie to opisuje walidację klasyfikatora ekspresji genu zaprojektowanego do identyfikacji łagodnych, a nie złośliwych, guzków w dużej populacji aspiratów cienkoigłowych z nieokreślonymi wynikami badań cytologicznych. Przy zastosowaniu klasyfikatora ekspresji genu, wartość predykcyjna wyniku negatywnego wynosiła 95% dla aspiratów sklasyfikowanych jako atypia (lub zmiany pęcherzykowe) o nieokreślonym znaczeniu, a 94% dla aspiratów sklasyfikowanych jako nowotwory pęcherzykowe lub zmiany podejrzane w przypadku nowotworu pęcherzykowego, co sugeruje, że guzki tarczycy z tymi zaburzeniami cytologicznymi i łagodnymi wynikami klasyfikatora ekspresji genów występuje prawdopodobieństwo złośliwości po teście, które jest podobne do prawdopodobieństwa wystąpienia guzów z cechami łagodnymi pod względem cytologicznym przy aspiracji cienkoigłowej.5,30 Chociaż wartość predykcyjna ujemna dla aspiratów z cechami podejrzanymi w przypadku złośliwości był niższy, przy 85%, stwierdzenie 15% ryzyka raka może być przydatne w podjęciu decyzji, czy wykonać hemi-tarroidektomię czy całkowitą tarczycę. Obserwowana czułość 100% na łagodne zmiany cytologiczne i zmiany złośliwe pod względem cytologicznym dostarcza silnych niezależnych dowodów na skuteczność klasyfikatora ekspresji genu. Jednakże specyficzność 70% dla zmian łagodnych cytologicznie ostrzega, że testu tego nie należy stosować do analizy próbek o łagodnych cechach cytologicznych. Łącznie dane te sugerują, że klasyfikator ekspresji genów może być przydatny w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących zarządzania, takich jak zalecenie uważnego czekania zamiast diagnostyki chirurgicznej, w przypadku guzów o nieokreślonych cechach cytologicznych i łagodnych ustaleń dotyczących kolejnych badań z genami. klasyfikator wyrażeń.
Pacjenci z dobrze zróżnicowanym rakiem tarczycy mają znakomite rokowanie, chociaż wymagane jest odpowiednie leczenie chirurgiczne. [34] Obecnie zabieg chirurgiczny jest wykonywany zarówno w celach diagnostycznych, jak i terapeutycznych u pacjentów z nieokreślonymi aspiratami. Opublikowane raporty potwierdzają wysoką skuteczność operacyjną w chirurgicznym usunięciu raka tarczycy, ale z częstością od 2 do 10% przewlekłej chorobowości z zabiegu.9-11 Dlatego chirurgia powinna być idealnie zarezerwowana dla celów terapeutycznych. Ryzyko raka z łagodnym wynikiem badania klasyfikatora ekspresji genów dla guzów klasyfikowanych cytologicznie jako atypia (lub zmiany pęcherzykowe) o nieokreślonym znaczeniu oraz dla tych, które zostały sklasyfikowane jako nowotwory pęcherzykowe lub zmiany podejrzane w przypadku nowotworu pęcherzykowego, jest podobne do ryzyka związanego z guzkami tarczycy które mają łagodne cechy cytologiczne
[więcej w: rzekomobłoniaste zapalenie jelita grubego, medfemina wrocław, diagter swarzędz ]