Ocena „przewlekłej choroby z Lyme”

Feder i wsp. (Wydanie 4 października) przegląd wielkich kontrowersji związanych z chroniczną boreliozą . Dla większości pacjentów z tą diagnozą autorzy zalecają stosowanie antybiotyków.
Zanim jednak zostanie podjęta decyzja o niestosowaniu antybiotyków u pacjentów z objawami po ukąszeniu, należy wykluczyć anaplazmę, babesję, bartonellę, 2 i ehrlichię. Te wewnątrzkomórkowe patogeny kleszczowe2 są trudne do zdiagnozowania i mogą doprowadzić do długotrwałego, trwałego zakażenia.3-5 Anaplazma, babesia i bartonella są nierozpoznane: niespecyficzne objawy infekcji tymi organizmami są przypisywane łatwiej rozpoznawalnej boreliozie. choroby, które często im towarzyszą.2-6 Rzeczywiście, gdy analizowano je prospektywnie, 65 z 161 pacjentów z boreliozą (40%) było współzakażonych z babesią, a 11 z 161 (7%) z anaplazmą.6 Dokładna diagnoza tych zakażeń pomaga skutecznie leczą: babesia3 i bartonella5 są szczególnie trudne do wykorzenienia. Dokładna diagnoza jest również ważna, ponieważ babesia3 i anaplazma4 mogą rozprzestrzeniać się poprzez transfuzję krwi.
Jako Feder i in. Uwaga: przewlekła borelioza często nie ma związku z borrelią. Jeśli objawy wystąpią po ugryzieniu kleszcza w przypadku braku dowodów na aktywne zakażenie borelią lub jeśli utrzymują się pomimo leczenia przeciwbólowego, należy podejrzewać inne zakażenie przenoszone przez kleszcze. Jeśli zostanie wykryte takie zakażenie, pacjent może rzeczywiście skorzystać z odpowiednich antybiotyków.
Lawrence Mayer, MD
16 Hudson St., Lexington, MA 02421
com
Susanne Merz, BS
Jungfrudansen 34, S-17156 Solna, Szwecja
6 Referencje1. Feder HM Jr, Johnson BJB, O Connell S, i in. Krytyczna ocena przewlekłej choroby z Lyme . N Engl J Med 2007; 357: 1422-1431
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
2. Adelson ME, Rao RV, Tilton RC, i in. Częstość występowania Borrelia burgdorferi, Bartonella spp., Babesia microti i Anaplasma fagocytophila w kleszczach Ixodes scapularis zebranych w północnym New Jersey. J Clin Microbiol 2004; 42: 2799-2801
Crossref Web of Science Medline
3. Krause PJ, Spielman A, Telford SR III, i in. Uporczywe parazytemia po ostrej babeszjozy. N Engl J Med 1998; 339: 160-165
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
4. Dumler JS. Czy ludzka granulocytowa erlichioza jest nową chorobą z Lyme. Przegląd i porównanie cech klinicznych, laboratoryjnych, epidemiologicznych i niektórych cech biologicznych. Clin Infect Dis 1997; 25: Suppl 1: S43-S47
Crossref Web of Science Medline
5. Rolain JM, Brouqui P, Koehler JE, Maguina C, Dolan MJ, Raoult D. Zalecenia dotyczące leczenia zakażeń ludzi powodowanych przez gatunki Bartonella. Antimicrob Agents Chemother 2004; 48: 1921-1933
Crossref Web of Science Medline
6. Krause PJ, McKay K, Thompson CA, i in. Rozpoznanie choroby współodczygające choroby odzwierzęce u nosicieli: babeszjoza, ludzka granulocytowa erlichioza i choroba z Lyme. Clin Infect Dis 2002; 34: 1184-1191
Crossref Web of Science Medline
Feder i wsp. nie potrafią odpowiednio poinformować czytelników o nauce leżącej u podstaw debaty na temat przewlekłości . Wielu badaczy udokumentowało zdolność Borrelia burgdorferi do penetracji ludzkich komórek Wykazując obecność organizmu w neuronach i komórkach glejowych, Livengood i Gilmore ustalili, że może on istnieć w stanie wewnątrzkomórkowym w chronionym miejscu, cechach sprzyjających utrzymywaniu się i konieczności dłuższych kursów antybiotyków. Pleomorficzne zdolności B. burgdorferi również sprzyjają uporowi. W jednym z badań sugerowano, że penicylina, ceftriakson i doksycyklina są nieskuteczne wobec bakterii w postaci torbielowatej.2 Badanie Yrjänäinena i wsp. ujawnił, że B. burgdorferi może przetrwać standardową terapię, co dodatkowo potwierdza teorię trwałości bakterii.3 Krupp et al. stwierdzili, że ponowne leczenie było korzystne; 69% grupy leczonej, w porównaniu z 23% grupy placebo, miało znaczną poprawę zmęczenia
Ocena kliniczna pozostaje najważniejszą metodą określania skuteczności leczenia. 5 Utrzymujące się objawy u pacjentów z późną boreliozą sugerują niepowodzenie leczenia i potrzebę nowego podejścia.
Elizabeth L. Maloney, MD
25611 West Comfort Dr., Wyoming, MN 55092
5 Referencje1. Livengood JA, Gilmore RD Jr. Inwazja ludzkich komórek neuronalnych i glejowych przez zakaźny szczep Borrelia burgdorferi. Microbes Infect 2006; 8: 2832-2840
Crossref Web of Science Medline
2. Kersten A, Poitschek C, Rauch S, Aberer E. Wpływ penicyliny, ceftriaksonu i doksycykliny na morfologię Borrelia burgdorferi. Antimicrob Agents Chemother 1995; 39: 1127-1133
Web of Science Medline
3. Yrjanainen H, Hytonen J, Song XY, Oski J, Hartiala K, Viljanen MK. Działanie przeciw czynnikowi martwicy nowotworu-alfa aktywuje krętki Borrelia burgdorferi 4 tygodnie po traktowaniu ceftriaksonem myszami C3H / HE. J Infect Dis 2007; 195: 1489-1496
Crossref Web of Science Medline
4. Krupp LB, Hyman LG, Grimson R, i in. Badanie i leczenie choroby po boreliozie (STOP-LD): randomizowane badanie kliniczne z podwójną maską. Neurology 2003; 60: 1923-1930
Crossref Web of Science Medline
5. Moellering R Jr, Eliopoulos G. Monitorowanie odpowiedzi pacjenta na terapię przeciwdrobnoustrojową. W: Mandell GL, Bennett JE, Dolin R, wyd. Zasady Mandell, Douglasa i Bennetta oraz praktyka chorób zakaźnych. 6 ed. Vol. 1. Filadelfia: Elsevier, 2005.

Społeczność pacjentów omówiona w artykule autorstwa Feder i wsp. nie cierpi na łagodne i samoograniczające się objawy subiektywne . Objawy te powodują niepełnosprawność, uniemożliwiając zatrudnienie i uczęszczanie do szkoły. Pacjenci mają silny ból i zaburzenia funkcji poznawczych. Antybiotyki pomogły wielu takim pacjentom odzyskać ich życie.
Uważna lektura artykułu pokazuje, że diagnoza choroby z Lyme nie jest możliwa bez pewnych obiektywnych objawów. Objawy te określają, którzy pacjenci otrzymują diagnozę, są leczeni i są włączani do badań. W Tabeli artykułu przedstawiono obiektywne objawy występujące u mniejszości pacjentów. Rumień wędrujący może być niewykryty lub błędnie zdiagnozowany u osób zakażonych B. burgdorferi. Tak więc wiele zarażonych osób nie otrzymuje diagnozy.
Pacjenci seronegatywni z B. burgdorferi często nie wykazują odpowiedzi przeciwciał. Pacjent może wykazywać silną pozytywną odpowiedź (IgG lub IgM) na dwa specyficzne dla gatunku szczepy immunoblot dla B burgdorferi i mają negatywne wyniki testów serologicznych ze względu na istniejące kryteria testu. Z tych powodów niektórzy lekarze mogą leczyć pacjentów, nie kwalifikując klinicznych ani serologicznych objawów choroby z Lyme. Moim zdaniem wielu z tych pacjentów jest bardzo pomocnych w leczeniu.
Karen D. Holmes, BSEE
1381 Peggy Ave., Campbell, CA 95008
n
[hasła pokrewne: wydzielina z pępka, dretwienie prawej reki, curate lubartów ]