Częstość przesiewowego badania przesiewowego na obecność retinopatii w cukrzycy typu 1 ad

Jednak długoterminowe korzyści z intensywnej terapii na przebieg retynopatii klinicznej są już dobrze ustalone13, a zalecenia dotyczące badań przesiewowych są ponownie oceniane. Badanie Diabetes Control and Complications (DCCT), które przeprowadzono w latach 1983-1993, oraz badanie Epidemiology of Diabetes Intensive and Complications (EDIC) (które trwa od 1994 r.) Towarzyszyło kohorcie pacjentów z typem cukrzycę z regularnie planowaną dnem oka przez ponad 30 lat.13 Prawie pełne uzupełnienie z silnym przestrzeganiem harmonogramu fotografii dna oka i systematyczna ocena czynników ryzyka dla retinopatii dały możliwość sformułowania racjonalnych, opartych na danych strategii do badania pod kątem retinopatii .
Naszym celem było stworzenie opartego na dowodach programu badań przesiewowych dna oka, który skutecznie wykryłby potencjalne zmiany zagrażające wzrokowi. Ponadto oceniliśmy indywidualizację częstotliwości badań przesiewowych na podstawie efektów ustalonych czynników ryzyka.
Metody
Badania DCCT i EDIC zostały opracowane przez odpowiednie grupy badawcze. Metody obu badań opisano wcześniej.2,3,14 Dane zebrano w Centrum Biostatystycznym Uniwersytetu George a Washingtona. Drugi i ostatni autorzy wykonali analizy statystyczne. Pierwsi, drudzy i ostatni autorzy napisali pierwszą wersję manuskryptu, a członkowie komitetu pisma przedstawili dodatkowy tekst i poprawki. Członkowie komisji redakcyjnej zapewniają dokładność i kompletność danych i analiz oraz wierność badania protokołom (dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie). Grupa badawcza DCCT / EDIC podjęła decyzję o przesłaniu manuskryptu do publikacji.
Instytucjonalne komisje weryfikacyjne w każdym centrum uczestniczącym zaakceptowały oba protokoły badań. Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną świadomą zgodę.
Pacjenci
W latach 1983-1989 DCCT zakwalifikowało 1441 pacjentów z cukrzycą typu 1, którzy mieli 13 do 39 lat. Pierwotna kohorta prewencyjna (726 pacjentów) chorowała na cukrzycę od do 5 lat i nie wykryto retinopatii za pomocą stereoskopowej fotografii dna oka na początku badania. Drugorzędna grupa interwencyjna (715 pacjentów) chorowała na cukrzycę od do 15 lat i bardzo łagodną do umiarkowanej nieproliferacyjną retinopatię cukrzycową.
Po zakończeniu DCCT w 1993 roku, 1375 pacjentów (95% kohorty) dołączyło do obserwacyjnego badania EDIC. Tutaj przedstawiamy dane na temat zdjęć fundus uzyskanych od 1983 do 2012 roku, z maksymalnie 28,7 lat obserwacji (średnio 23,5 lat), w tym 95% osób, które przeżyły.
Interwencje
Podczas DCCT 711 pacjentów zostało losowo przydzielonych do intensywnej terapii, której celem było możliwie jak najbezpieczniejsze obniżenie glikemii tak blisko zakresu bez cukrzycy, a 730 pacjentów zostało losowo przydzielonych do konwencjonalnej terapii mającej na celu zapobieganie objawom hiperglikemii i hipoglikemii bez określonych celów glukozy. 2 Po zakończeniu badania, po średnio 6,5 roku leczenia, wszyscy pacjenci otrzymali instrukcje dotyczące intensywnej terapii i zostali skierowani do swoich lekarzy na leczenie cukrzycy
[przypisy: moczany bezpostaciowe w moczu, chrzęstniak śródkostny, jakub bednaruk twitter ]